Evropski dan logopedije obilježava se 6. marta, s ciljem podizanja svijesti o važnosti logopedskih usluga u zdravstvu i obrazovanju, kao i o značaju podrške osobama koje se suočavaju s poteškoćama u komunikaciji.
Logopedi se bave prevencijom, dijagnostikom, rehabilitacijom, terapijom i pružanjem podrške osobama s poremećajima govora, jezika, glasa i gutanja. Logoped na Klinici za bolesti uha, grla, nosa i hirurgije glave i vrata UKC Tuzla, dr. sc. Jasmina Kabil objašnjava kako logopedi koriste specijalizirane terapijske tehnike kako bi pomogli osobama u razvoju, unaprjeđenju ili povratku sposobnosti govora i jezika, čime im omogućavaju aktivno sudjelovanje u svakodnevnim aktivnostima poput škole, posla i društvenog života. Time se značajno poboljšava kvalitet života tih osoba.
“Ovogodišnja tema Evropskog dana logopedije “Obogatiti okolinu kako bismo obogatili komunikaciju”, naglašava važnost stvaranja stimulativnog okruženja koje potiče govorno-jezički razvoj djece. Razvoj govora, posebno kod djece, može se stimulisati kroz aktivnosti poput pričanja priča, tumačenja slikovnica, pjevanja pjesmica, odlazaka u pozorište ili zoološki vrt, te razgovora o tim iskustvima. Poželjna je interakcija s vršnjacima i igranje društvenih igara. Roditeljima bih posebno skrenula pažnju na nabavku edukativnih igračaka i na bitnost ograničavanja upotrebe digitalnih medija. Evropski dan logopedije idealna je prilika da govorimo o ovim temama i da podižemo svijest o značaju logopedske podrške.”, ističe logoped Kabil.
Preporuka Fonijatrijskog odjela UKC Tuzla, kao i svih renomiranih međunarodnih organizacija, uključujući Američko udruženje pedijatara, jeste da djeca mlađa od 18 mjeseci ne smiju gledati ekrane, osim ako vode video razgovor s roditeljima. Djeca uzrasta od 2 do 5 godina trebaju ograničiti vrijeme provedeno pred ekranima na najviše jedan sat dnevno.
Roditeljima se savjetuje strogo pridržavanje ovih smjernica kako bi podržali zdrav razvoj govora i jezika svojih mališana.